пʼятницю, 29 травня 2020 р.

Історичний момент

Так, про дороги у прямому ефірі.

Хтось скаже, що багато було ефірів про дороги. І помилиться. То в студії, а це напряму у Фейсбуці. Як на мене, то величезна різниця. Ну, побачимо, як воно себе покаже.

Перший корисний ефект виявився відразу: коментарі до відео залишаються в тих групах, з яких до нього одержано доступ. А саме, наприклад: Єланець і Миколаїв. А щоб побачити всі, то треба зайти в акаунт до пана Владислава, це на першому згаданому посиланні. Треба сказати, що Служба автодоріг має в області два інформаційні ресурси: сайт і сторінку. Крім того, на сайті Обласної адміністрації теж є інформація про автодороги. Втім, там знайти її не так легко, штатний пошук на сайті не працює. Каже, мовляв, You have an error in your SQL syntax...

Ну от, тепер про враження від спілкування з паном Владиславом. Вони чудові, це мрія багатьох і багатьох громадських активістів: пряма розмова з посадовою особою. З пекучих проблем. І дуже результативна. Я думаю, багато хто багато чого цікавого для себе почув. І поставив лайки. Але я побачив і резерви. Вони, звісно, стосуються інформаційного забезпечення таких розмов. Його можна покращити, здається, треба подумати над цим, сформулювати. Хоча б у першому наближенні. І потім доопрацювати разом з зацікавленими особами.

Треба зазначити, що поки що пан Владислав цього тексту не бачив. Але я дуже сподіваюсь, що він ідею схвалить, зробить певні зауваження чи пропозиції і ми будемо від самого початку мати спільний проект - влади і громадськості. З повним розумінням того, що посадові особи мають свою сферу відповідальності, а громадські організації, депутати місцевих рад чи й окремі громадяни - свою. Відповідальність громадянина за дороги у своєму місті? Так. Для початку.

1. Географія або карта


Це лежить на поверхні. Розмови про дороги треба вести з використанням карт. І ці карти треба якось готувати до того, як починається ефір, пряма розмова. І там на картах робити позначки чи коментарі. Про те, що, як, коли. Тоді аудиторія буде краще підготовлена.

Тут вимальовуються два підходи. Один фундаментальний - від Укравтодору, другий, як можна так сказати, робочий. Про нього далі на прикладах:


Це Єланецький район, як хто не впізнав.


А це вже та саме мапа, але на неї хтось наніс якісь робочі позначки. Це не заміна "фундаментальній" карті Автодору, це її доповнення з тих питань, що можуть бути цікавими чи важливими на тих чи інших етапах роботи з дорогою. А про етапи далі.

2. Час або плани


Події з ремонту доріг розгортаються у часі. Документація, затвердження, погодження - це ж виробничі плани? Чи, скажімо, контроль у часі виконання якихось затверджених раніше план-графиків. Теж їх треба мати якось напоготові. Біля карт? Якось поруч, то два виміри одного процесу: час і простір.

3. Депутати або громадськість


Якось без них як же? Ну це вже набагато складніше, ніж  географія чи час. А треба, треба долучити обласних і місцевих депутатів. Щоб розмова була предметна. Ну і громадськість, вже там вона організована чи просто окремі активні громадяни, то не має значення.

4. Сторінка


Пропозиції для сторінки Служби, щоб не повторюватись, можна знайти тут. А щодо пропонованих районних груп, то можна почати з Єланцю і Арбузинки (Єланець. Дороги і Арбузинка.Дороги).

5. Робоча група


І от всі ці пропозиції треба було б розглянути, оцінити і впровадити? То потрібна робоча група. У такому, можливо, складі:

5.1 Від Служби: принаймні два чоловіки - програміст і досвідчений фахівець (а може керівник підрозділу; от аби пенсіонер - то було б чудово, з одного боку фахівець, а з іншого громадськість).

5.2 Від обласних депутатів: один-два чоловіки. Персонально будуть запрошені Юрій Кормишкін, Максим Невенчанний та Олександр Болтянский.

5.3 Від тергромад: один-два чоловіки. Василь Богданцев, Володимир Кошетар, Олена Кабашная та Михайло Золотухін  одержать персональне запрошення. А от аби ще залучити Тетяну Демченко, то було б супер. Досвідчена людина, можна сподіватись, що енергійна, але чомусь ображається чи то на Фейсбук, чи і взагалі на глобалізацію і комп'ютеризацію, не хоче спілкуватись. Публічно, електронно, бо в побуті, мабуть же не ховається, а от в Мережі не хоче. Чим, між іншим, подає дуже поганий приклад депутатам.

А план роботи для початку дуже простий: переглянути цей текст і подати зауваження. Долучитись може кожен, мандат не потрібен. Майданчик для роботи вже є, це група Сторінки. Її треба назвати Миколаїв. Дороги. Розвиток.

6. Філософія


Пан Владислав дуже виразно сказав про те, що тільки разом... Так, йдеться про ями на дорозі чи корупцію, війну чи безробіття - тільки разом можна здолати будь-яку соціальну проблему. То дуже було б цікаво одержати позитивний досвід. 






Немає коментарів:

Дописати коментар